donderdag 10 januari 2008

Re-remake

Vanavond eindelijk de kans gekregen om naar de film “I am Legend” te gaan. Ik moet zeggen dat hij me wel beviel. Ok het blijft een Amerikaanse film maar de sfeer, spanning en effecten waren goed. Niet te veel over de top en het verhaal bleef goed overeind. Naar mijn mening was de film nog sterker geweest als de bad guys niet te veel CGI waren geweest maar verder heb ik me vermaakt. Wel is het grappig dat het een verfilming is van een boek en dat het boek al eerder is verfilmd. Nota bene in 1971 en ik die film een paar jaar later gezien heb. Toen onder de titel “The Omega Man”. Het lijk wel of er steeds meer films een remake krijgen en dat ik de meeste in mijn jeugd gezien heb. Er komt weer een Rambo. Er komt een Indiana Jones 4. Huh, hoor ik mensen zeggen. Was er dan een deel 1. Jazeker en die heb ik nog als 16 of 17 jarige in de bios gezien. Mijn eerste echte avonturen film met mijn grote filmheld. Van de muziek krijg ik nog altijd kippenvel. Betekend dit dat er geen goede filmscripts meer zijn of word ik oud. Ik laat het maar in het midden. Misschien dat de filmhelden van vroeger weer nieuw leven worden ingeblazen. Geef maar nog maar een goede klassieker. En hoop ik dat ze met hun tengels van films als Clockwork Orange en Tron afblijven. De trendsetters moeten geen trend worden.

Overigens kijk ik dit jaar nog wel uit naar enkele spannende films. Cloverfield, Batman, The Myst, natuurlijk Indiana Jones. Hellboy 2, Wall-E, Jumper, Funny games en nog veel meer. Ach tijd. Kon je het soms maar even stil zetten.

blog comments powered by Disqus