maandag 5 oktober 2009

Tot slot

Vandaag was een druilerige en grauwe dag. De zomer is voorbij. De herfst is aangebroken. Dus een dagje erop uit. Ik dacht eerst naar de Efteling te gaan. Aidan had namelijk geen school, maar dat vond ik wat afgezaagd. Dus verder gekeken en besloten om eens een kasteel te bezoeken. Aidan wilde graag een kasteel zien, dus togen wij naar het Muiderslot. Camera's mee. Op zich een mooi kasteel. We hebben de route die was uitgezet in het kasteel netjes gevolgd. En alle spelen en raadsels gedaan. Wat fotograferen betreft viel het wat tegen. Het was er vrij donker en ik moet bekennen dat ik niet echt de plaatjes vond die ik hoopte te vinden. Misschien wel omdat het ene erg strak kasteel is. Eigenlijk gewoon een museum waarbij niets aan toeval is overgelaten. Geen rauwe afgebrokkelde kasteelmuren. Ingestorte kamers of donkere onheilspellende kerkers. Het was een beetje te clean. Maar ik heb enkele plaatjes op Flickr staan. Aidan vond het prachtig. Alles gezien en gedaan. En toen bleek dat er in de kasteeltuin ook nog valken en uilen waren was het plaatje rond. Als een echte valkenier mocht hij er zelfs een vasthouden. Maakte veel indruk geloof ik. Hoe dan ook. Een lekker dagje pappa en zoon die beide de neus vol gesnoven hebben aan vaderlandse historie.

blog comments powered by Disqus