dinsdag 23 maart 2010

Kriebels

Wat zit er toch in de lucht de laatste dagen. De lente heeft nog maar net haar kop op gestoken of de lente gekte zit er alweer in. Druk op de weg. Druk op het werk. Te veel dingen te regelen thuis. Haast haast en nog een haast. Het overzicht is ver te zoeken. Misschien moet ik me niet te druk maken. Je kunt tenslotte niet meer dan je kunt, maar ik heb er geloof ik niet als enige last van. Is het soms dat we de rust van de winter proberen kwijt te raken. De rust van opstaan, werken, thuiskomen, eten en slapen. Met tussendoor de kou trotseren. En is het dat nu opeens weer van alles lonkt. De terrassen. Het warme weer. Opeens mogen we en kunnen we weer naar buiten. Lente kriebels blijken dus echt wel te bestaan. Ik had alleen nooit verwacht dat je er zo'n uitslag van kon krijgen.

blog comments powered by Disqus