dinsdag 16 maart 2010

Alas Alice

Als een klein cadeautje aan mijzelf heb ik mijn verjaardag afgesloten vandaag met een filmpje in de bioscoop. "Alice in Wonderland" in 3D. Visueel was het mooi. Styling was weer echt Tim Burton. Maar er ontbrak iets. Misschien wel een origineel verhaal. De film speelt 13 jaar na het originele verhaal. Wat was er mis met het origineel vraag ik me dan af. Misschien een kinderverhaal over de 7 jarige Alice. Misschien niet visueel genoeg. Geen idee. Maar ik ben niet super enthousiast over deze Alice. Ooit was er een spel op de pc waarin ze terug gaat naar Wonderland, American McGee's Alice. En die was heel duister en volwassen. Een bijna lugubere angstdroom. Dat miste ik eigenlijk wel in deze. Het was nog te lief. Burton wil te veel mensen blij maken met de versie. Maar goed. Als je niet wil nadenken. Lekker onderuit wil hangen. Visueel wat moois wil zien. Dan is deze film wel leuk. Als je verwacht een duister Tim Burton sprookje te zien, dan is dit niet de film.

blog comments powered by Disqus