donderdag 30 oktober 2008

Machine

En opeens zit je daar dan. In een soort natte droom die opeens niet meer zo nat is. Op het Zakenfestival van Rotterdam, waar Mangrove o.a. de site voor heeft gemaakt, staat een fel oranje Lotus Elise. Nu is dat in het rijtje van mijn favorieten sportwagen ongeveer nummer 4. Ooit gekomen doordat Jeremy Clarkson van Top Gear, in een zwarte versie van dit ding uit handen van een Apache Gunship wist te blijven. Ik denk het meest briljante stukje gefilmde auto vs machine scene. Dus, ik helemaal boter op dat ding. Maar ja. Mijn budget laat die boter helaas niet smeren. Dus greep ik de kans aan op even op het festival in dat ding te zitten. Mmmmm. Sexy in of uitstappen is praktisch onmogelijk. Ik ben te lang voor dit strijkijzer. En tot overmaat van ramp. Was deze versie voorzien van een elektro motor. Wat! Geen geil en rauw klinkende 1.8 16v motor maar een snorfiets. Ok dit ding kan nog steeds tot iets van 300km/u maar dat wil je doen terwijl je oren worden geperforeerd. En wel door motor geluid en niet door dat van een cocktailshaker. Hoe dan ook. Een testrit voor het radioprogramma "Werktdat?" zal er komen. En ik schuif dit ding naar iets lager in mijn lijstje.

Ok als we het dan toch over machine vs machine hebben. Dan mijn meest favoriete racer de Bugatti Veyron vs Euro Fighter Tyhhoon, Fuck!

blog comments powered by Disqus