woensdag 27 februari 2008

John Rambo red Burma

Daar waar iedereen faalt red Rambo de dag. Net de film "John Rambo" gezien. Maak je geen zorgen. Geen cent voor betaald, lang leven internet. Wat kan ik zeggen over deze vierde film. Waarom? Waarom een dikke vijftiger die ergens in de jungle woont weer inschakelen om een paar bijbel fanaten te redden uit de handen van het stoute leger van Burma. En ik zeg dikke vijftiger. Niet meer de Rambo van vroeger met spier bundels die ieder man naar de sportschool deed rennen. Maar meer een constant in een tent geklede bejaarde met vooruit stekende onderkaak van het verkeerd zittend kunstgebit en constant zijn hals aan het flexen om het hangen tegen te gaan. Maar goed de film. Eerst een hoop ellende. Kamp word afgeslacht op een dusdanige manier dat ik op het punt stond de film af te zetten. Nog nooit zo veel bloed en ellende en rond vliegende kinder ledematen in een scene gezien. Vervolgens is je aversie tegen de vijand zo opgepompt dat het je niet meer uitmaakt wat er met ze gebeurt. En dat is waar Stalone, die alles in handen had, op in speelt. Good America against the devil. Hoe dan ook de eindscène was dan ook een grote afslachting. Ik weet nu niet of je weet wat een .50 mm met mensen doet. Ik nu wel. Mijn buren liggen nu nog na te stuiteren in bed, ik had de bassen lekker vol staan. Gniffel. Maar vond je de schietscenes in "Saving Privat Ryan" heftig. Of de slachtingen op de velden in "Braveheart". Vergeleken met deze film kun je die wel in de zondag kinder matinee programmeren. Overigens is niet alles in deze film realisme. Onze brave John wordt zelf geraakt door een M60 en heeft slechts een schram. Zo een van "laat maar, gaat wel vanzelf over". Erg knap aangezien de rest door hetzelfde wapen wel tot gehakt wordt gereduceerd. Hoe dan ook een draak van een film. Stalone, ga Arnold achterna en doe iets wat geen kwaad kan. Wordt Gouverneur ergens in fantasialand Amerika. Mijn tip. Niet gaan kijken en stuur je centjes naar een hulpfonds voor Burma dan doe je echt iets goeds.

En wil je toch die ledematen zien vliegen, klik dan maar hier maar wel als je gegeten hebt.

blog comments powered by Disqus