maandag 5 februari 2007

Metro 8

Weet je. Ik mocht vandaag weer met die metro rijden. En ik kwam langs een station waar allemaal van die posters hangen met de geschiedenis van de verschillende rijtuigen. En ik zag dat het type waar ik in meereisde van 1961 was. Dat is vijf jaar voor ik geboren ben. Ik reed dus mee in een machine die ouder was dan ik zelf. Iedere dag, met uitzondering van het weekend, rij ik in een metro waar ik naar alle waarschijnlijkheid ook als kind in mee heb gereist. En terwijl ik me liet meeleiden met de stroom forensen die net als ik iedere dag naar hun werk gaan en aan het eind van de dag weer naar huis, bedacht ik me dat over twintig jaar ik waarschijnlijk nog in datzelfde rijtuig zit. Alleen dan staan misschien de babies die nu nog in hun wagentje ronken voor mij op om mij te kunnen laten zitten. Dan heb ik uiteindelijk een groot deel van mijn reizen doorgebracht in een gevaarte dat ook een groot deel van mijn leven mijn reis onder de grond heeft verzorgt. Tering. Het wordt geloof ik tijd dat ik weer op de fiets naar mijn werk ga.

blog comments powered by Disqus