zaterdag 24 februari 2007

Ander leven

Voor hen die het nog niet weten (we hebben het aan veel mensen vertelt), Angelique en ik gaan uit elkaar. Het hing al een tijd in de lucht. We leefde een beetje langs elkaar heen. De vonk was er niet meer en we zaten elkaar over kleine nutteloze dingen in de haren. Angelique heeft de knoop doorgehakt vorige week. Niet echt een fijn weekend. Maar nu de kogel door de kerk is en er een weekje voorbij is komt voor mij alles een beetje tot rust. Het is denk ik wel een goede beslissing. We kunnen omwillen van het kind bij elkaar blijven maar dat werkt niet volgens ons. We blijven wel samen Aidan opvoeden. Hij zal wel tussen ons pendelen. Maar we willen niet dat een van ons tweeen een weekendouder gaat worden. Dat hebben we niet verdiend. Hij moet twee ouders blijven houden en een gevoel van rust blijven behouden. We zien dus wel hoe het gaat lopen. Angelique is op zoek naar een andere woonruimte en ik blijf waar ik ben. Deels omdat twee verhuizingen een flinke aanslag is op financien maar ook op gemoedsrust. We zitten natuurlijk nog in de regeling dus kunnen niet veel uitgeven. Zal dus nog wel een hoop geregel geven. Maar ik moet zeggen dat het nu wel een stuk rustiger is. Minder spanning tussen ons. Ik wil in iedergeval proberen er een positieve ervaring van te maken. Er zullen geen makkelijke momenten bij zijn maar ik wil voorkomen dat we een depressie in zakken en zielig gaan zijn. Ik hoop ook dat de mensen om ons heen niet al te ah en oh zijn. We hebben meer behoefte een steun en begrip dan dat we zitten te wachten op "ach wat erg".

We zien dus wel wat de toekomst gaat brengen. Ik hou in iedergeval nog heel veel van Angelique en Aidan en dat zal niet veranderen!

blog comments powered by Disqus