woensdag 3 februari 2010

Scrum

Ongeveer een week geleden heb ik samen met twee collega's een tweedaagse training mogen volgen. De training was in Scrum en met als doel ons de kennis van deze werkwijze bij te brengen en om ons te kunnen certificeren als ScrumMaster. Twee zeer leerzame en vooral inspirerende dagen van een van de bedenkers, Jeff Sutherland. Goh dat het zo eenvoudig kan zijn. Projecten managen maar dan veel meer overzicht. Inzicht en vooral plezier. Maar we zijn er nog niet. Vanavond heb ik het online examen gedaan. 60 vragen over Scrum. Ik ben nu gecertificeerd. Leuk. Handig. Staat leuk op de schoorsteenmantel. Maar daarmee zijn we er nog niet. De grotere taak ligt in het omvormen van het bedrijf waar ik werk. Iedereen meenemen in dit proces. Kennis delen. Inspireren en motiveren. Pas als dat gelukt is, durf ik me volwaardig ScrumMaster te noemen. Voor nu gniffel ik een beetje om de papieren roem die het met zich mee brengt en zal ik morgen en certificaat uitprinten en op mijn kantoordeur hangen. Even een warm gevoel en dan er volledig voor gaan.

blog comments powered by Disqus