zaterdag 20 oktober 2007

Noem mij Lego, want wij zijn met vele (steentjes)

Met Lego kun je alles maken. Een boot, een vliegtuig of een trein. Met Lego kun je alles maken want spelen met Lego is fijn. Degene dit dat bedacht had was waarschijnlijk vergeten er een begintijd aan te plakken. Om even voor zevenen was meneer wakker. Of ie met de Lego mocht spelen. Dat mocht. Om 7:05 zat jij aan tafel te spelen. Pakje drinken erbij. Dora op tv op de achtergrond. Ik mocht nog even slapen van meneer. Alsof dat dan lukt. Inderdaad voor ongeveer een half uurtje kon dat. Toen hoorde ik de eerste losse stenen op de grond vallen gevolgd door de zo gevreesde zaterdag ochtend roep “Pappa!, kun je helpen”. Met de slaap in de ogen zat ik steentjes op elkaar te drukken en maakte ik tot verrukking van meneer, de ene creatie na de andere. Leuk spul hoor. Alleen niet op dat tijdstip. Dus een tip voor sint en kerst. Lego!

blog comments powered by Disqus