vrijdag 22 juni 2007

Fiets 1

Het is dus vanaf vandaag opeens zomer. En als je naar buiten kijkt dan lijkt het er ook echt op. Regen, plassen en veel nat. Ideaal weer dus om te fietsen. Nu doe ik dat de laatste tijd erg graag. Op een stevige hybride mountain bike van Lilian. Gemiddeld doe ik er twintig minuten over om van huis naar werk te racen en dat is dan ook wat ik doe. Racen. Ik ploeg me door alles heen. Ik ga er vanuit dat niemand mij ziet en ben super alert op mijn omgeving. En ik moet zeggen, dan ga je echt snel. Zo nu en dan kom je dan wel voor keuzes te staan. Pak ik de motorkap van doe vette BMW die mij nu net de pas afsnijd of ga ik door een tuin. Het laatste en geef nog even een klap met vlakke hand op de achterklep. Wakker worden! Zo ploegde ik me gister ook weer over pad en steen, en knalde bijna bij een of andere verkeersbejaarde naar binnen. De man besloot de fietser die voor me reed nog net voor te laten om zich vervolgens voor mijn wielen te chargeren. Ik heb nog nooit iemand zo expressief zien schrikken toen ik mijn voorwiel tot stilstand bracht in zijn depentstreek. Gelukkig geen letsel of wat dan ook, we raakte elkaar niet eens, maar hij heeft er wel weer een paar grijze haren bij en leeft weer een jaartje korter. Geeft niets want die laatste jaren is toch geen reed aan. Hoe dan ook ik geniet dus heerlijk van Rotterdam. Cross om half acht ’s ochtends alleen over de Blaak met geen mens om me heen. Pak trambanen. Trottoirs en zo nu en dan een stoeprand. En weet iedere keer met een lekkere kick op mijn bestemming te komen. Nu alleen nog iets doen tegen die regen. Mmmm…regenpak. Nah..niet cool ;-)

blog comments powered by Disqus