zondag 17 juni 2007

Afstand

Weet je. Ik zeg het wel vaker. Soms moet je alles een beetje van een afstand bekijken. En hoe groter die afstand des te minder betekenisvol alles lijkt. Je kunt je druk maken om de kleinste vervelende dingen, privé of op werk. En dat moet je soms ook doen. Maar als je het bekijkt vanaf een afstand dan is het allemaal een lachertje. Zeker die problemen. Als je die afzet tegen wat er in andere werelddelen gebeurd zijn je eigen dingen hier slechts een veertje in de storm des levens. Zo dan, die is diep. Niet te veel bij stil staan hoor. Ben nog steeds lekker bezig. Was even uit het veld geslagen vlak voor het weekend, maar met een nieuwe week voor de boeg. En mensen om me heen die echt om me geven, kan ik die prima aan. Kom maar op met alles wat ze voor mijn voeten gooien. Je moet maar zo denken.

Je moet het leven niet te serieus nemen; je brengt het er toch niet levend vanaf :-)

blog comments powered by Disqus