dinsdag 12 december 2006

Metro 7


Wat is dat toch de laatste tijd met mensen in de metro. Ik ben zelf een hele rustige reiziger. Ik ren niet voor een metro. Er komt er altijd nog wel een. Ik prop mezelf niet als een stuk vee in een overvolle wagon. Er komt er altijd nog wel een. En ik wacht altijd rustig tot de deuren ontgrendelen voor ik op de knop druk om de deuren te openen. En dit laatst is voor veel mensen bijna een obsessie. Ze staan soms al te drukken voordat een metro uberhaubt het station in raast. Als nerveuze gekken staan ze te drukken op een knop terwijl het rijtuig een snelheid heeft waarbij je niet zou willen uitstappen. Zijn ze bang dat ze vergeten worden bij het deuren openen. Of zijn ze bang dat het knopje kapot is. Vreemd. Ik wacht ook altijd rustig af. Er is altijd wel een neuroot die voor mij drukt. Lekker laten gaan. Nergens druk om worden en gewoon in mijn eigen tempo van metro naar uitgang en andersom.

blog comments powered by Disqus