woensdag 26 april 2006

Metro 3

Sinds kort ben ik in het bezit van een hele fijne MP3 player. En heb ik wat nostalgische muziek uit vroeger tijden weer lekker door mijn oren schallen. Vanavond rij ik weer terug naar huis in mijn huidige verplichte vervoermiddel; de metro. Buiten is het donker op de lichten van straatlantaarns en dat wat er uit de bewoonde wereld op mij af komt. Het is laat dus het volk wat deze rammelende stalen container op wielen behuisd is het gemiddelde randgebeuren dat onze stad kent. Alle audio vervuiling ebt weg door de klanken van de muziek die ik beluister. Tangerine dream. Volgens mij de muziek om in een rijdende metro af te spelen. De scène uit Risky business uit 1983 komt mij opeens weer voor ogen alsof de ik de film gister nog gezien heb. Een eenzame metro met Tom Cruise en Rebecca De Mornay bezig met elkaar alsof er geen buiten wereld is. Een spannende scène maar vooral de muziek Tangerine Dream en het tijdsbeeld herleven weer als ik zo door de donkere nacht klief. Wordt ik sentimenteel of draag ik een lekker stukje bagage mee die veel mensen niets meer zegt. Hoe dan ook, life is a video.

blog comments powered by Disqus