zondag 2 oktober 2005

Even stil staan

Je staat er soms niet bij stil. De wereld tolt door. Gebeurtenissen volgen elkaar op en alles lijkt elkaar voorbij te gaan. En toch...soms als je even stil staat. Om je heen kijkt en even diep adem haalt dan zie je dat er veel toch weer is als altijd. En wat mij opviel is dat het weer herfst is. Duh kun je denken. Het is koud nat en guur. Ja. Maar het is ook weer mooi. De zon staat laag en heeft een warme teint. De wolken zijn vet van regen en verschillend ik vorm en kleur. En de wereld maakt zich op om weer kleiner te worden en zich te verstoppen. Ik keek de afgelopen tijd weer eens om me heen en zag dit alles. Een bonte wereld voor kleur en geur. Waar je even stil voor moet staan. Maar geloof me. Het is de moeite waard.






blog comments powered by Disqus