woensdag 11 februari 2009

Metro 18

Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt wel of die bestuurders van die metro's de laatste tijd wat moeite hebben met mikken. Bijna iedere dag maak ik mee dat we te vroeg stoppen en nog een stukje moeten doorrijden. Of juist te snel gaan en moeten afremmen. Stoppen, weer een stukje, stoppen. Toch weer door. Heel vermoeiend. Het lijkt me toch dat als je op zo'n ding zit het routine moet zijn om op tijd halt te houden op een station. Maar wat ik zeg, het zal wel aan mij liggen. Omaatje die omdonderen met het remmen. Kinderwagens die van de rem schieten. En overige medereizigers die angstvallig naar alles om zich heen grijpen om niet te vallen. Is het soms februari. De maand waarin de metrobestuurders even de weg kwijt zijn. Zijn de treinen van slag af. Moeten de remmen worden gemaakt. Geen idee. Ik hoop wel dat het snel afgelopen is. Want het kost mij en medereizigers de lol van het reizen.

blog comments powered by Disqus