woensdag 27 augustus 2008

Nog 5 cm groeien

Het voelde een beetje aan als de laatste dag van de vakantie. Ok, Aidan gaat pas maandag weer naar school, maar het was een beetje ons laatste dagje in de vakantie. Dus naar de Efteling. Had ik nog beloofd. Vroeg op en gaan. De drukte viel mee en we waren snel binnen. Gelijk naar de Fata Morgana. lekker rustig. En toen naar de Vliegende Hollander. Die wilde we wel doen. De meetlat bij de ingang gaf twijfels. Het scheelde 5 cm. Ik dacht. We proberen het. De rij ging snel dus... Maar bij de poortjes voor de gondel kwam de meetstok. Helaas, Aidan mocht niet instappen. Toen maar in de houten achtbaan en die was gaaf. Kriebels in je buik. Via de stoomtrein naar Droomvlucht. De langste rij van allemaal. Maar helemaal mooi. En daarna Villa Volta. Maar toen sloeg de vermoeidheid een beetje toe en de tranen plakte aan het plafond van de villa. Of was het de vloer. Moeilijk te zeggen in dat ding. Maar patat en paar draaimolens verder en meneer straalde weer. Toen het Sprookjesbos doordrongen. Voor mij weer jeugdsentiment. Voor hem het opbouwen ervan. De dag sloop voorbij. En ook al waren we moe, de Pandadroom moest hij van mij beleven. En dat was een hit. Gillen bij slangen in je gezicht en regen op je hoofd. En om de dag af te maken. De Piranha. Water en botsen. Moe en voldaan zijn we naar huis gegaan. Hij slapend in de auto. Ik een kinder glimlach rijker en een vermogen armer. Want die pretparken zijn goed om samen met je laatste druppel energie ook je laatste centen uit je te zuigen. Maar ach. Een mooie dag. Meneer is weer opgeladen voor het nieuwe schooljaar. En volgend jaar pakken we de rides voor boven 1,20m.

ps. als er iemand goed is in rug en voet massages hou ik me aanbevolen ;-)

blog comments powered by Disqus