vrijdag 7 december 2007

Sunshine

Vanavond de SF film ‘Sunshine’ gekeken. Is al een tijdje uit en volgens mij hier niet in de bios geweest. Jammer. Had ik hem best wel willen zien. Een beetje ver gezocht verhaal over de zon die uitdooft en een ruimtemissie die een superbom in het hart moet brengen om hem weer op te starten. Maar de spanning was erg goed opgezet. De plottwist tot het einde goed volgehouden en uitgedacht. En de zon en ruimte effecten waren verbluffend mooi. Heb hem in spanning zitten kijken. Nu moet ik bekennen dat ik de zon nog altijd het meest angstaanjagende object in de buurt vind. Heb in het verleden wel eens beelden gezien van de corona tijdens een zonsverduistering en dat ziet er heel eng en verlaten uit. Ik heb wel eens gefantaseerd dat als er een hel zou zijn deze zich in de corona bevind. Een plek waar stilte en verwoesting samenkomt. Hoe dan ook, ik draai door. Mooie film die ik hier op schijf heb mocht je hem willen zien. Het zou een vervolg kunnen zijn op de film ‘Event horizon’ en ‘Supernova’ dan weet je een beetje de sfeer.

blog comments powered by Disqus