vrijdag 24 augustus 2007

Gekte

Ik zeg wel eens voor de grap dat mijn buurt in de zomer net een camping is. Geklets op straat. Altijd wel activiteit en zo. Maar de laatste tijd is het gewoon een debiele opvang centrum. Zo rond drie uur ’s nachts gaan er mensen naar hun werk en die moeten dit de hele buurt laten weten met keiharde muziek. Enkele hebben honden maar weten niet wat ze er mee moeten, dus veel geblaf en dan proberen ze stil te krijgen door er zachtjes tegen te praten. De hele dag zitten ze buiten en klagen over van alles en nog wat. Als ze met elkaar praten dan is dat over de heggen heen, dus geschreeuw. En meestal of de domste dingen. Hoe de was weer schoon geworden is. Hoe echtgenoot weer eens vroeg naar werk moest en er boterhammen moesten worden gesmeerd. En dan is er ook nog een zwaar ontspoorde familie die alleen maar tegen elkaar kunnen schreeuwen. Vooral tegen het zoontje die eigenlijk de hele dag alleen maar negatief verbaal afgebeuld word. Je kind een klote joch noemen lijkt me niet goed voor de opvoeding. En ik vermoed zelf mishandeling maar hoe toon je dat aan. Mmmm.. als een kind naar binnen word gesommeerd en terwijl hij dat doet, licht beangstig vraagt of ze hem geen pijn willen doen. Lijkt me erg vreemd. Dus een buurt met debielen. Wat dat betreft zal ik blij zijn als de kou weer gaat aanbreken ze allemaal weer in hun spruitjes huizen trekken.

blog comments powered by Disqus