woensdag 3 mei 2006

Dat geloof je gewoon niet

Ok. je hoort wel eens de verhalen dat het voorkomt. De geruchten. De roddels. Maar dat ik het ooit nog eens zelf zou meemaken had ik niet gedacht. Ik ging vanavond boodschappen doen en kwam na veel gezoek en geploeter door vage geprijsde schappen bij de kassa aan. Boodschappen op de band en alvast gaan pinnen. "Saldo ontoereikend". Vreemd want er stond genoeg op de rekening. En natuurlijk geen andere pas of cent op zak dus boodschappen achterlaten en terug naar huis. Geld mee en terug. Toen ik weer voor het zelfde roodharige beugelbekkie stond en de boodschappen wilde afrekenen ging ze een collega bellen. Kan ik me voorstellen. Je bent nieuw, weet niet hoe je in de kassa moet terugboeken of zo iets, dus geen punt. Ze vraagt aan het andere kind hoe of dat moet. Kind kijkt op de al aangeslagen bon, en zegt dat als die meneer terug komt, roodhaar gewoon contant moet afrekenen. "Ehhhh...hallo. Ik sta hier!", "oh (giegel), nou dan gewoon afrekenen". "Ja maar ik weet niet hoe dat moet" zegt het beugelbekkie. Het ander meisje liet het zien. Ik stond met stomheid geslagen en met mij ongeveer de hele rij achter mij. Ze kon niet uit het hoofd terug rekenen. Ze wist niet hoeveel wisselgeld ze terug moest geven. Mijn geloof in de maatschappij is weer een stukje afgekalfd. Posted by Picasa

blog comments powered by Disqus