vrijdag 10 februari 2006

Max Headroom

Het lijkt alweer een eeuw geleden. De tijd dat alles nieuw was. Dat men zich vergaapte en een computeranimatie waar geen computer aan te pas kwam. De tijd van de eerst pc voor thuis gebruik. De tijd dat een Pixar bureaulampje balanceerde op een bal. En de tijd van Max Headroom. Een lange tijd heb ik niet meer aan deze held van mij gedacht. Ok ik gebruik zijn naam wel eens als alter ego op het net maar verder niets. Tot ik opeens de muziek van “The art of noice” ging downloaden. En ik daar mijn hakkelende held weer hoorde. Even zoeken en daar was hij weer. In twee seizoenen. En wow. Nog steeds even leuk. Een echte terugblik op de jaren tachtig. Foute kleding. Cyberspace. En heel veel herkenbare icons. Van 42 tot cameo’s.
En natuurlijk de jaren 80 schoonheden als Amanda Pays, toen toch wel een natte droom.

blog comments powered by Disqus