woensdag 29 juni 2005

Mieren

Kom ik vanmorgen buiten, blijkt heel Rotterdam een auto te hebben. Ik ga tegenwoordig lekker op de fiets naar m'n werk. Het is maar 6.5 km dus prima te doen. Lekker weer, lekkere route en goed voor de conditie. Maar vandaag was er een algehele openbaar vervoer staking. En opeens heeft iedereen een auto en gebruikt die dan ook om samen de gehele Rotterdamse binnenstad en de wegen er omheen, vast te zetten. Eigenlijk best wel knap dat dit zonder enig overleg of voorbespreking is gebeurd. Ook vreemd dat opeens de massa weer als een gaat denken en spontaan wegen zoekt die er niet zijn. Auto's over fietspaden, auto's door parken, auto over elkaar heen en ga zo maar door. Daartussen mocht ik met m'n fietsje ploegen. Met gevaar voor eigen leven wist ik mij te handhaven. Zig zaggend tussen bumpers en nors kijkende mensen kwam ik op mijn bestemming. Met de wetenschap dat ik sneller, relaxter en vooral gezonder op mijn plekje ben gekomen. En met de wetenschap dat Rotterdam dan toch weer een werkstad is waar men zonder openbaar vervoer een fantastische imitatie van een mierenhoop weet neer te zetten.

blog comments powered by Disqus